HOOFDPIJN

Hoofdpijn is een klacht die veel voorkomt, maar waarvan de oorzaak vaak (gedeeltelijk) onduidelijk is. Er kan ook sprake zijn van verschillende soorten hoofdpijn door elkaar. Een van de mogelijke oorzaken is een te hoge spanning in een van de of een combinatie van de spieren het voorhoofd, tussen de wenkbrauwen, de slapen of de nek. Heb je last van spanningshoofdpijn, dan voelt dit meestal alsof er een strakke band om het hoofd zit. Daar werkt botox het beste tegen. Maar ook bij migraine ondervindt zo'n 70% van de patiënten een verlichting van hun klachten.

​

De overbodig hoge spanning wegnemen doen we door deze spieren te ontspannen met botox, waardoor de hoofdpijn vermindert of geheel verdwijnt.

BEHANDELING: BOTOX FRONS | VOORHOOFD | SLAPEN | NEK
DUUR BEHANDELING: 5 -10 MINUTEN
PIJN: MATIG
ZICHTBAAR: NA 7-14 DAGEN
HERSTELTIJD: GEEN
RESULTAAT: HOOFDPIJN VERMINDERT/VERDWIJNT
DUUR EFFECT: 3-5 MAANDEN
PRIJS: vanaf €175,-
VRIJBLIJVEND CONSULT: GRATIS
NAZORG: 24 UUR GEEN ZON/SAUNA/SPORT

BEHANDELING

Tijdens het consult bespreken we jouw wensen en wordt alles uitgelegd.

Met een ultradun naaldje wordt botox in de spier gebracht. Op de plaatsen waar is geprikt kunnen kleine rode bultjes zichtbaar zijn, deze verdwijnen vanzelf binnen een uur. Soms ontstaat er een kleine blauwe plek of juist enige toename van hoofdpijn, dit trekt meestal binnen een aantal dagen weg. Je kunt na 60 minuten gerust camouflage, arnica zalf of paracetamol gebruiken zo nodig.

​

Na 4-5 dagen zul je merken dat het begint in te werken, na 14 dagen werkt het volledig.

​

Voor een optimaal resultaat kun je het beste 24 uur hitte (zon/sauna) vermijden, niet sporten en de behandelde regio niet masseren.

​

Zodra de klachten weer terugkomen kan de behandeling worden herhaald.

kleinfronshoofdpijn_edited_edited.png

EFFECT

Botox tegen hoofdpijn zorgt ervoor dat de overmatige spanning op de aangewezen spieren voor 3-5 maanden vermindert.

• Spierspanning normaliseert

• Verminderen of verdwijnen van hoofdpijn en/of trigger

• Meer ontspannen algeheel gevoel